Blog créé grâce à Iblogyou. Créer un blog gratuitement en moins de 5 minutes.

Stage de pilotage mon experien

Stage de pilotage

Stage de pilotage : la nouvelle nissan gtr Publié le Lundi 11 Avril 2011 à 17:36:09

Three years ago, Nissan made a decision to bring back the revered GT-R for another generation of production. Nissan also promised that the GT-R would be a world-class supercar, capable of competing with the very best that the world had to offer. Nissan promised that the car they delivered would be the start of a series of mind-blowing cars that would be sold under the GT-R nameplate. Three years down the road and Nissan has just delivered on its last commitment with the heavily revised 2012 Nissan GTR.Nissan provided a couple of sample 2012 GT-R's in full US specification, for the media to play with. The aftermath of this media introduction were dropped jaws and sore necks, generally the resulting from the numerous 2.7 second 0-60 mph blasts. The sore neck part was actually something that Nissan engineers took into consideration. They actually devised a limit of 4 consecutive launches per every 1.5 miles of casual driving and justified their actions by citing wear and tear on the drivetrain and the occupants neck.The 2012 Nissan GT-R's official specs have been public knowledge for several weeks now. The engines power increases to 530 from 485, and the torque grows to a stout 448 ft-lbs, up from 434 ft-lbs. There was even talk of the aerodynamics producing a whopping 10% more downforce yet offering a superior drag coefficient of.26.On the inside, the 2012 Nissan GT-R definitely seems to be more in line with its $89,000 base price, for the first time. The 2012 GT-R sports improved interior materials, similar to the ones found on various Infiniti models. The gauges are better lit and the colors of the dials and interior trim are more pronounced. The seats are aggressively bolstered and just as comfortable as before. The 2012 GT-R also benefits from better chassis rigidity and can actually withstand an astonishing 11,000 lbs of stress. This increased rigidity results in a better on road feel with slightly less road noise.There are numerous suspension modifications in the 2012 Nissan GT-R such as an increased front caster that grows to 6 degrees. Nissan also modified the rear suspension to improve its weight distribution and lower the center of gravity for the car.The wheels have obviously changed as well. The base model carries a new design of 1 piece allow wheel. These new rims are similar to the outgoing models wheels. The old ones are still available though. All GT-R tires are pumped up with nitrogen, which offers superior stability and performance.The ultimate verdict on the 2012 GT-R, get this car if you have the means! There is no car on the market today that offers the all weather, all situation, performance that this machine does. The car is big, easy to drive, does most of the work for you, and will beat everything from a 911 Turbo S to a Ferrari 458 Italia around a racetrack. Best of all, the car has tons of room for improvement from aftermarket tuners, which can take this car up to 800 plus horsepower.

Ecrire un commentaire - Permalien - Partager
La course automobile Publié le Lundi 11 Avril 2011 à 17:35:44

voitures de course a commencé peu après le lancement des voitures à essence dans le dix-neuvième siècle. La première course a été organisé par un magazine Paris Le Petit Journal en 1894, pour déterminer le meilleur rendement. Un an plus tard, la première course réelle a été organisé au départ de Paris à Bordeaux, en France. course internationale a commencé avec la Coupe Gordon Bennett en course automobile. Chicago a été le lieu de la course automobile d'abord aux États-Unis en 1895.It sont les Français qui ont dominé la scène de la course automobile et le club automobile française ACF a organisé un certain nombre de grandes courses internationales, généralement en provenance ou à destination de Paris, la connexion avec une autre grande ville d'Europe ou France.There existe plusieurs types de course automobile le plus connu étant la course monoplace, où les voitures spécialement conçus sont utilisés. Dans ces voitures, les roues ne sont pas couverts, et il ya des ailes aérodynamiques à l'avant et arrière pour améliorer l'adhérence de la voiture sur la piste. Ces courses se déroulent sur des circuits fermés spécialement conçus ou sur les circuits urbains spéciaux qui sont fermées pour la durée de la série event.The haut est le World Rally Championship (WRC), mais il ya aussi des championnats régionaux et de nombreux pays ont leurs propres championnats nationaux. Il ya aussi beaucoup plus petites, les catégories au niveau du club de rallyes qui sont populaires auprès des amateurs, qui composent le "terrain" "de type sports.The autre moteur de la monoplace est le karting. En cela, le petit mais puissant, go-karts s'accélérer rapidement sur les petites pistes. Ainsi, de nombreux pilotes de course d'aujourd'hui a commencé par conduire des karts comme c'est le moyen le moins cher pour entrer dans la course automobile. Il a fait des courses beaucoup plus accessible. Aujourd'hui, il est aussi un sport international à part entière dans sa propre voiture de course right.Touring est un style de course sur route qui est exécuté avec les voitures de course de production dérivés. La variante américaine de la course de voiture de tourisme est appelé courses de stock car. Dans les courses d'accélération, surtout populaire aux États-Unis, l'objectif est de remplir une certaine distance, traditionnellement un quart de mile, dans les plus brefs délais. Quel que soit le type de course automobile, le plaisir réside dans la vitesse.

Ecrire un commentaire - Permalien - Partager